Sara Johanna Matilda

Bullkalas i sam-laget

David höll sitt löfte och tog med sig bullar, och fy fan vad goda dom var sen då! Till bullkalaset bjöds det på en dikt som Erik skrivit, riktigt fin, haha. Sofie började gråta, så vacker är den, så här får ni alla ta del av den...


Idag min vän, så blir du myndig
så gå nu ut och var rejält syndig.
Sup upp dina pengar på billig sprit
sen super du ännu mer, fast på kredit.
Du får också titta på porrfilm helt legalt
fast det kanske är lite väl banalt?

Idag min vän, blir du en riktig man

jag tror det kan bli very fun.

Du är ju nu 18 år o snart pensionär

så vi bör diskutera vår hemliga kärleksaffär

halva skolan vet väl om det, på ett ungefär.

Men vi är ju faktiskt bara goda vänner,

Ja det är i alla fall så som jag känner.


Idag min vän, är du i mitten av livet

Ingenting är beständigt, ingenting är för givet.

Vi har varit vänner ett ganska kort tag

men jag tycker vi funkar rätt bra, du och jag.

Många har stunderna varit, både svåra och lätta

som vi upplevt tillsammans, både i tvåan och ettan.

Idag min vän, kan du gå ut på krogen

men du ta det lugnt, som din vana trogen.

Åh du, ta inte den där extra ölen

då hamnar du i spypölen.

Du får gärna ringa några fyllesamtal

och berätta om dina olika samvetskval.

Men ta det lugnt med vodkan för satan

så du inte däckar mitt på gatan.


Idag min vän, är du ett år äldre.

Så nu kanske du kan ta nån seger

o slipper vara neger.

Att du ska bli kung är inte troligt

det kan Pernilla hälsa hjärteligt.

Och alla vet att ramsan går

som så här nedan står:

David är som mörk på magen

att han blir mörkrädd om dagen


Idag min vän, börjar livet på riktigt

Nej det är sig rätt likt, det händer inget viktigt

Även imorgon kommer du vara i samma tillstånd

Och du kommer fortfarande ha ditt morgonstånd

Hursomhelst, den visdom jag vill förmedla

Är att njut medans du kan, ja det var nog det hela

Så där lämnar jag ordet, till andra gratulanter

Familj, vänner och en massa okända gamla tanter.


Jag hoppas att bjudit dig på minst ett litet flabb

min lilla Edsbrograbb.


Förresten behöver jag nu sluta,

och du får av livet börja njuta.

Grattis på dig ditt sportfån,

alla dessa ord har kommit inifrån.

Så bli nu lite rörd o fäll en tår
Det kan du göra nu när du är 18 år.

2008-04-10 @ 12:53:35 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Knorpan

Svar: Nej det är två Cockerspaniels (Engelska). Glöm inte att kolla in elefanten jag länkade till;)

2008-04-10 @ 16:51:05
URL: http://knorpans.blogg.se
Postat av: Erik

varsågod!

2008-04-10 @ 18:18:53
URL: http://sharethefun.blogg.se

Kommentera här

Jag heter:
I'll never forget you

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0