Sara Johanna Matilda

Ljusterö

Igår small det så det stod härliga till, party party på Ljusterö!
Men först var det skola som var... som vanligt I guess. Bussen och färjan ut till ön tog typ död på en, det tog en jävla massa lång tid vilket var väldigt tråkigt så jag och Emelie försökte sova fast David hade andra planer och försökte hålla oss vakna. När vi gått av bussen fick vi skjuts av Lasse till Saras landställe, och fy fan vad  fint  det var!
Men jag, Emelie och David som kom först och fick låsa upp allt var lite rädda eftersom det var kolsvart överallt och ja... allmänt jätteläskigt. Men när vi väl fått igång alla lampor och så tyckte vi bara att det var spännande, så vi gick upp på övervåningen i det ena huset för att hitta en toalett full med döda flugor. Det var verkligen helt sjukt mycket. Äckligt. När vi kommit över den chocken var alla (läs: jag) vrålhungriga och vi tog vårt pick och pack och drog ner till det andra huset där vi skulle fixa krubbet. Under den här tiden dök också Frippe och Matte upp som ur ingenstans.
Jag agerade hemmafru och kirrade panpizzor i ugnen, diskade gjorde jag också, det hade ni aldrig trott va?
Men jag har dolda talanger.
När jag fått i mig min mat var jag glad och redo att köra igång så jag, Emelie och Frippe kopplade in högtalarna och stereon och fick på så sätt igång musiken som inte direkt var på topp om man säger så men... Alla har vi ju olika musiksmak!
Vid halv 9 började det komma en jävla massa folk, mest epa och volvo-raggare. Suck. Men det drog upp stämningen lite iallafall och snart var alla igång. Men under kvällen kom det ju även lite oinbjudna om man säger så som ville spåra lite för mycket, vilket resulterade i att Saras alkoholist/pedofil-granne kommer över och ringer hennes pappa som ringer Sara och säger att antingen han eller polisen kommer om vi inte lyckas få iväg alla. Vi försöker få tyst på folket eftersom det vore himla dumt att nåt sånt skulle hända, men en karl, vid namn DILDO, vägrade på ren svenska att hålla käften och drog igång bråk när vi försökte få honom att dra. Jävla idiotcp. Efter det dog stämningen ett tag, men vi plockade snart upp den igen! Men efter de intrigerna var jag, Emelie och David redigt trötta så vi försökte oss på en liten slagg på övervåningen vilket inte funkade eftersom Verner envisades med att komma och prata med oss och ta kort hela tiden.
Just det, haha, jag måste ju berätta om Simons outfit under kvällen! Han hade sin blåa vanliga mössa på sig och över den en kapten/student-mössa. Väldigt tjusigt, HAHA.
Han lyckades även med bravaden att hitta en kvinna (good job) vilket fick mig, David och Emelie att brista ut i våldsamma skrattanfall. Ibbe hade agerat pimp och hade föst ihop dem. Meeen det gick inte så bra till slut. Orkar inte förklara varför.

Ja, men iallafall sen så höll vi på och garvade och pratade och så vidare ett tag tills de andra bestämde sig för att det var  dags att släcka och sova. Några timmar senare vaknar jag av att min förbannade jävla mp3 börjar spela på högsta volym. Tydligen har jag något larm inställt på den som gör att den ringer varje jävla natt, och inte vet jag hur man stänger av det heller. Otroligt frustrerande.
Och ännu några timmar senare (=inte utvilad  för fem öre, har knappt hunnit somna lixom) vaknar Simon och Ibbe och går ner och dricker vatten vilket gör att de väcker hela huset, så vi är uppe och igång redan halv 8.
Vid 9 kommer världens bästa Hermansson (Frippe) med epa för att skjutsa mig hem och de andra till bussen.
Vi försökte tränga in oss allihopa (ca 9 pers) i epan (som tar 2 pers), vilket inte gick så bra, så det fick bli typ 5 pers åt gången istället, vilket gick lite bättre. Stackars Verner fick sitta på flaket med allt skräp och all packning, kan inte vart alltför härligt.

Skjuts som sagt av Frippe till finsta, för att där bli hämtad av mamma och dirr till mormor och morfar för firande av morfar. Nice.
Tack Frippe för att du alltid ställer upp. <3
Och tack ni andra för en helspårad men ändå galet rolig kväll!

2008-02-23 @ 15:46:44 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Emelie

svar: jag skrev ju det?

2008-02-23 @ 17:47:19
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Emelie

haha okej :P

2008-02-23 @ 17:59:02
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: david

Haha Sara, de va en härlig kväll ;D

2008-02-23 @ 20:18:36
URL: http://davidgd.blogg.se
Postat av: Erik

ja Kim är en hetkandidat ;) alltså finns det så mycket folk på ljusterö att hela festen är på väg att spåra? :p o va var det för kvinna simon hittA? :p

2008-02-23 @ 22:25:52
URL: http://sharethefun.blogg.se

Kommentera här

Jag heter:
I'll never forget you

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0