Sara Johanna Matilda

Pengar är fan inte allt

Satt och läste Stina-Lee's blogg och fastnade för det här hon skrivit om Blondinbella.

"Denna bloggen läser jag titt som tätt. Oh gosh! Skulle kunna skriva hemska grejer nu känns det som men jag stillar mig. Andas. Lugn. Sååja. Nääärå men Bella är väl en framåt brud med sunda åsikter? Man ska älska sig själv och vara nöjd med den man är, inte ändra sig inför andra! Jo men det låter väl bra? Visst gör det? Men kanske inte när det kommer från den som förställer sig värst av alla, försöker spela någon hon inte är, försöker upprätthålla en vacker yta för det är ju det som är det viktigaste här i livet, ellerhur!? Tyvärr Bella men det håller inte! Du är 17 år och INTE 30. Snälla kan du inte bara chilla!! Ta det lugnt med debatttexterna och försök leva lite mer som du lär istället! Och dina töntiga inlägg om att man ska våga ha äkta päls på sig osv får mig bara att vilja spy, att arbetslösa människor är kassa och mindre värda är också ett av hennes så kloka argument. Okej fine, Sverige är ett fritt land men du känns så otroligt blåögd och oerfaren på alla sätt och vis. Men det är du väl också. Hoppas du har mer livsinsikt om några år, och då menar jag LIVSINSIKT, ingen jäkla stureplanslaroysmuttamargeritasinsikt. Och du; Skippa restylanen i läpparna!! Man ska vara nöjd som man är, inte göra sig till inför andra - Right? ;)

Haha oops, nu kunde jag inte hålla mig ändå. Men vadå, det lär väl hon kunna ta. MOGEN som hon är haha!? :p Äh, det var väl inget illa menat så, vet att hon är en smart tjej osv men hon behöver bara tagga ner några kilon, hon skulle behöva bosätta sig i rosengård eller något under ett år eller så för att få mer kunskap och äkta förståelse för andra, det hon gör, engagerar sig i olika hjälpande projekt osv - visst det är bra, MEN det känns bara fejk!! Typ; Ännu en grej att sätta upp på meritlistan ungefär..."

Stämmer ju riktigt bra, jag har iallafall samma uppfattning om bruden som Stina. Klockrent. Det där med att förflytta donnan till Rosengård låter inte helt fel.
2008-02-16 @ 15:40:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Isabell

svar: Ja men det får vi ju verkligen inte hoppas på. Det blir ju SKANDAL!!

2008-02-16 @ 17:45:40
URL: http://isbellxxx.blogg.se
Postat av: Desiré

Detsamma måste jag säga. Väldigt mumisg header;)

Ha en bra helg!

2008-02-16 @ 18:05:33
URL: http://avantgardephoto.blogg.se
Postat av: Emelie

Svar: HAHA ja det är du. Hörde dig minsann i måndags innan teatern :D

2008-02-16 @ 19:51:18
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Emelie

Haha nej inte precis :D

2008-02-16 @ 20:08:15
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Emelie

Haha ja nu är det spännande, de där kebabpizza ska ja nog rösta på NOT.

2008-02-16 @ 20:15:05
URL: http://emeliesundiin.blogg.se

Kommentera här

Jag heter:
I'll never forget you

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0