Sara Johanna Matilda

Det kan inte vara lätt att vara Erik

Stackars jävel säger jag bara. Jag tvingar han att hjälpa mig att fatta ett tal över msn. Oduglig var rätta ordet alltså.

sara sa:

var kommer egentligen 0,80 in i bilden, jo ingenstans????


 Ge aldrig ut lösenord eller kreditkortsnummer i en konversation med snabbmeddelanden.


|eriik| säger:

alltså själva stegen åker ju ner 0,8 meter

sara säger:

jaaa

sara säger:

men det kommer ju inte med i uträkningen?

|eriik| säger:

jo

sara säger:

var då?

|eriik| säger:

för du måste ju ta det minus

|eriik| säger:

med den sida som du räknar fram

sara säger:

jaaa 3.9-2.5 det eller?

sara säger:

det blir ju 1.4

sara säger:

är det då man använder det eller vadå?

sara säger:

och sen måste du ha skrivit fel eller nåt för först står det 2.5 men nejdu sen har duändrat till 5.2!!!

|eriik| säger:

nej itne då

sara säger:

jooo!!!

sara säger:

jag fattade ju så bra

|eriik| säger:

alltså du räknar ju ut hur hög upp stegen står

sara säger:

jaha?

|eriik| säger:

ja, o sen för att få redan på hur hög upp stegen står efter den ahr åkta ner så tar du 6 - 0,8

|eriik| säger:

då blir det 5.2

sara säger:

ja det blire ju...

sara säger:

men stegen är ju 6.5

sara säger:

hahaha fan förlåt att jag tvingar dig att hjälpa mig när jag är så oduglig hahaha

|eriik| säger:

ja men alltså jag pratar om den sidan som dte inte står någon längd på alls nu

|eriik| säger:

den sidan längs till höger alltså

sara säger:

jaha hur kan du veta att den är 6 då! -.-

|eriik| säger:

själva väggen

sara säger:

gissar du bara det eller?

|eriik| säger:

ja för du gör pythagoras sats... 2.5 uppjöjt 2 + x upphöjt i 2 = 6.5 upphöjt i två

|eriik| säger:

det blir 6

sara säger:

ja juste

sara säger:

det är ju den jag gör först!

2008-04-09 @ 16:13:46 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Erik

haha, jag gilalr att det ser ut som jag svarade ja när du fråga om jag bara gissa :p

2008-04-09 @ 17:35:35
URL: http://sharethefun.blogg.se

Kommentera här

Jag heter:
I'll never forget you

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0