Sara Johanna Matilda

För jag vet att hela stan vill ha dig

Provet i filmkunskap gick ganska bra faktiskt, mycket var det nog för att jag tjuvkollade på Emelie, höhö.
Fick sluta efter det och nu har vi rast i typ 1 och en halv timme. Har fått tillbaka svenskan, det där med noveller. Jag fick VG, och det  var väl finemang det, om jag får säga det själv! Blir dock lite sur på mig själv när A-K skriver;


Det här känns som ett filmmanus...Inledningen har en fin ton, den trygghet man som läsare invaggas i störs av en lite gnagande oro som ger spänning till historien. Spänningen växer trots de små triviala händelserna och det som händer motsvarade inte alls mina förväntningar, trots att det var i högsta grad oväntat. Det kändes som om din oerhört fina inledning var värd ett värdigare slut...! Slutet är för enkelt.

Styrkan sitter som du nu förstår i de första ¾ av historien. Där målar du upp en fin stämning fylld av aningar. Tyra blir en person som man omedelbart tar parti för och du får till en stark "vi och de"-känsla. Det handlar mycket om små mänskliga signaler och tecken. Därför bryts hela förtrollningen genom slutet...


                                                VG/AK

Va faaan... Jag kunde gjort bättre. Usch, nu är jag missnöjd ändå.

2008-03-05 @ 09:33:33 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Emelie

Fan vad bra baby

2008-03-05 @ 09:53:24
URL: http://emeliesundiin.blogg.se

Kommentera här

Jag heter:
I'll never forget you

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0